Kvalitně napsaný inzerát je klíčový pro úspěšný prodej nebo pronájem nemovitosti. Správně formulovaný text a poutavé fotografie mohou zvýšit zájem a zkrátit dobu, po kterou je nemovitost na trhu. Zde jsou tipy, jak napsat atraktivní inzerát, který zaujme.

1. Poutavý nadpis

Nadpis by měl být stručný, výstižný a zaujmout hned na první pohled. Měl by obsahovat klíčové informace, jako je typ nemovitosti, lokalita a nějaká přidaná hodnota.

Příklady dobrých nadpisů:

  • „Moderní 3+1 v centru Prahy s terasou a garáží“
  • „Byt 2+kk k pronájmu – ihned k nastěhování!“

2. Strukturovaný a srozumitelný popis

Text by měl být přehledný, stručný, ale zároveň dostatečně informativní. Měl by obsahovat:

  • Základní informace – dispozice, velikost v m², patro, typ budovy.
  • Lokalitu – dostupnost MHD, obchody, školy, parky.
  • Stav nemovitosti – novostavba, po rekonstrukci, vhodné k rekonstrukci.
  • Vybavení – kuchyňská linka, vestavěné skříně, spotřebiče.
  • Cena – včetně informací o poplatcích (pokud jde o pronájem).
  • Půdorys – vždy přiložte půdorys do fotogalerie, aby si zájemci mohli lépe představit dispozici bytu či domu.

Příklad popisu: „Nabízíme k prodeji světlý byt 3+kk o velikosti 75 m² v oblíbené části Prahy 6. Byt se nachází ve 4. patře cihlového domu s výtahem. V roce 2022 proběhla kompletní rekonstrukce – nová koupelna, podlahy i kuchyňská linka se spotřebiči. K bytu náleží balkon a sklep. Skvělá dostupnost – metro 5 minut chůzí, v okolí školy, parky a obchody. Cena: 7 500 000 Kč.“

3. Kvalitní fotografie

Obraz prodává! Fotografie by měly být světlé, ostré a ukazovat nemovitost v nejlepším světle. Doporučuje se:

  • Fotit za denního světla pro příjemnou atmosféru.
  • Ukázat dispozici – fotit nejen detaily, ale i celkové pohledy.
  • Připravit interiér – uklidit, odstranit osobní věci, naaranžovat doplňky.
  • Přidat půdorys – půdorys je klíčový pro představu o uspořádání prostoru, proto by měl být vždy součástí fotogalerie.

4. Jasná výzva k akci

Na závěr inzerátu je důležité motivovat zájemce k akci.

Příklady:

  • „Prohlídky jsou možné ihned, kontaktujte nás na tel. 123 456 789!“
  • „Neváhejte a domluvte si prohlídku – tato nabídka se dlouho neohřeje!“

5. Gramatika a pravopis

Dělejte si korekturu, chyby mohou působit neprofesionálně. Použijte online nástroje na opravu pravopisu nebo si nechte text zkontrolovat.

Závěr

Dobře napsaný inzerát je klíčem k rychlému prodeji nebo pronájmu. Věnujte pozornost nadpisu, popisu, kvalitním fotografiím a jasné výzvě k akci. Nezapomeňte přiložit půdorys přímo do fotogalerie, který pomůže zájemcům lépe si představit uspořádání prostoru. Tak zaujmete ty správné zájemce a vaše nemovitost se prodá nebo pronajme rychleji.

Kategorie: Články